preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sisak

Login
Moto škole

"Jedina obrazovana osoba je ona koja je naučila kako  učiti i kako  se mijenjati."

Carl Rogers

Kalendar
« Travanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 11. 2018.

Ukupno: 76001
Ovaj mjesec: 1205
Ovaj tjedan: 87
Danas: 87
Tražilica
Korisni linkovi
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Spremnost za polazak u školu
Autor: Marina Smiljanić, 25. 6. 2020.

       Spremnost za polazak u školu

Osim znanja čitanja i pisanja , spremnost podrazumijeva fizičku te psihičku zrelost. Ova potonja čak je i važnija od činjenice zna li predškolac slova.

Psihička zrelost uključuje emocionalnu(primjerene reakcije i kontroliranje ponašanja) te socijalnu koja znači da se može prilagoditi novim situacijama, uključiti u grupu, izvršavati obveze te sklapati prijateljstva.

Dijete bi pri polasku u školu trebalo pravilno držati olovku, znati napisati svoje ime velikim slovima, razumjeti odnose u prostoru (gore, dolje, izvan, ispred..) te vremenu (jutro, podne večer).

Poželjno je da pravilno izgovara sve glasove, pravilno se gramatički izražava te da zna definirati jednostavne pojmove. Vrlo je važno da savlada sintezu, apstrakciju i generalizaciju jer su to osnove za učenje. Važno je da ima hotimičnu pažnju koja u 1. razredu varira između 10 i 15 minuta. Pažnja je rezultat vježbe i preduvjet za praćenje nastave.

Jedan od važnih preduvjeta za uspješan početak školovanja je samostalnost. Tu roditelji imaju najvažniju ulogu. Od školarca se puno očekuje: da se odvoji od roditelja, provede dan u školi, vodi računa o svojim stvarima, zadaćama, zaduženjima, samostalno obavlja higijenske potrebe, donosi odluke, poštuje autoritet i pravila funkcioniranja u grupi. Roditelji ne smiju prije škole sve raditi umjesto djeteta.

Dijete koje kreće u 1. razred donosi sa sobom slike svog doma, zajednice, vrtića i prijatelja s kojima se druži. Vidljivo je u razredu da je najdublji utjecaj na učenika ostavio roditelj, ili oba i njihov odnos prema drugima. Roditelj je djetetu glavno mjerilo za razlikovanje dobra i zla (lošeg).

Roditelj kod djeteta svojim primjerom potiče dijete na slobodu i kreativno razmišljanje. Na primjerima iz života uči ga tzv logiku srca, donošenje odluka za osobno samovrednovanje, za procjenu postupaka i posljedica koje one donose. Ponekad je dobro naučiti dijete da život nije bajka. Pokazujući sva svoja raspoloženja, roditelj uči dijete o snazi volje i izdržljivosti, što su sve krize i odricanje da bi dostigli neki cilj. Redovitom komunikacijom roditelj prenosi i optimističan životni stav, spremnost za otvoreno izražavanje osjećaja i poštivanja tuđeg mišljenja.

Kao što vidite pred Vama je puno „posla“ da pripremite svoju djecu ne samo za školu nego i za život općenito!

Za sva  Vaša pitanja sam na raspolaganju,

Marina Smiljanić,pedagoginja






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju